Sigurno ste puno puta čuli kako je zdravo jesti fermentirane namirnice nastale prirodnim vrenjem.

One sadrže probiotičke kulture koje čine veliki broj vrsta bakterija.

Te dobre bakterije nastanjuju naša crijeva i čine crijevnu mikrofloru.

Svi ti mikroorganizmi veoma su važni za zdravlje probavnog sustava, ali i cijelog organizma.

Kako su u crijevima prisutne i loše bakterije, gljivice i drugi patogeni mikroorganizmi, su u određenim okolnostima mogu razmnožiti i utjecati na zdravlje.

Fermentirane namirnice i probiotičke kulture mogu biti od velike koristi za liječenje bolesti koje izazivaju mikroorganizmi.

Što izaziva neravnotežu crijevne mikroflore?

Zbog nezdravoga načina života, u organizmu može doći do poremećaja ravnoteže.

Nezdravi mikroorganizmi mogu stvarati zdravstvene poteškoće, a da toga niste niti svjesni.

Image result for fermentirane-namirnice

Neravnoteža crijevne mikroflore se događa zbog:

  • loše prehrane
  • stresa
  • nedovoljnog kretanja i vježbe
  • otrovnih tvari iz okoliša
  • učestalog uzimanja antibiotika
  • pretjeranog korištenja sredstava za čišćenje domaćinstva

S toga je važno konzumirati probiotike kako bi populacija bakterija prevladala lošu.

Korisnih mikroorganizama ima u mnogim fermentiranim namirnicama koje služe za poboljšanje crijevne mikroflore.

U raznim dijelovima svijeta stoljećima se fermentiraju namirnice – soja, riža, kokosovo mlijeko, i povrće, razne vrste kravljeg mlijeka.

Image result for fermentirane-namirnice

Kiseljenje povrća – metoda obogaćivanja namirnica

Kiseljenje povrća je star način spravljanja zdrave zimnice.

Mnoge vrste dozrijevaju u jesen i uz nekoliko pravila zimnicu možete i sami izraditi.

Tako ćete si moći pripremiti zalihu probiotika.

Koristite tvrdo povrće poput:

  • korijena celera
  • cikle
  • kupusa
  • paprike
  • krastavaca
  • cvjetače
  • mrkve
  • luka

Povrće na sebi sadrži bakterije mliječno-kiseloga vrenja.

U povoljnim uvjetima raznovrsni šećeri iz namirnica pretvaraju se u mliječnu kiselinu.

Tako namirnice poprimaju kiselkasti okus. Mliječna kiselina onemogućava rast bakterija koje uzrokuju kvarenje.

Fermentirane namirnice sačuvat će temeljne nutritivne vrijednosti.

Još će i dodatno biti obogaćene vrijednim vitaminima K i B-kompleksa i enzimima.

Ovakve namirnice su i probavljive.

Image result for fermentirane-namirnice

Dobrobiti fermentiranog povrća

Ukiseljeno povrće donosi dobroti organizmu te djeluje na više razina.

1. Održava zdravu crijevnu mikrofloru

Crijevna mikroflora je sustav kojeg čine dobre i loše bakterije.

Iz spomenutih razloga, loše bakterije mogu prevladati i uzrokovati zdravstvene tegobe.

Narušena ravnoteža mikroorganizama se može poboljšati dodavanjem fermentiranih namirnica prehrani.

Tako će se brže naseljavati korisne bakterije. Samim time poboljšava se apsorpcija nutrijenata.

2. Obnavlja sluznicu crijeva

Različite infekcije, upotreba lijekova koja ne odgovara, dovest će do toga da sluznica ostane bez korisnih mikroorganizama.

Time sluznica može postati propusna i omogućiti štetnim tvarima da prodru u ostale dijelove tijela i izazovu neku bolest, osobito upale.

PROČITAJTE  Zlatica je domaćica, a zarađuje brdo para: Sada ima plan kako da osvoji cijeli region, ali ne može sama!!

Fermentirane namirnice su najučinkovitije sredstvo koje obnavlja crijevnu floru.

Image result for fermentirane-namirnice

3. Potiče metabolizam i probavu

Želite li se riješiti viška kilograma, jedite fermentirane namirnice, jer ubrzavaju metabolizam, lako su probavljive, sadrže malo kalorija.

Zbog velikog sadržaja vlakana, ove namirnice potiču rad crijeva.

Umanjuju tegobe kod osoba koje ne podnose laktozu. Ujedno ublažavaju i sindrom iritabilnih crijeva.

4. Poboljšava imunitet

Poznato je dqa su probavni i imunološki sistem povezani. O imunološkom sisitemu ovisi naše zdravstveno stanje.

On složenim mehanizmima štiti tijelo od štetnih mikroorganizama i ublažava upale.

Kiseljeno povrće povećava broj stanica koje uništavaju “uljeze”.

5. Može spriječiti nastanak raka

Povrće je samo po sebi bogato mnogim nutrijentima i antioksidansima.

Znanstvenici smatraju da fermentirano povrće može smanjiti opasnost od nastanka karcinoma, posebno debeloga crijeva.

Čini se da je za to zaslužna mliječna kiselina koja sprečava rast kacerogenih stanica.

Image result for fermentirane-namirnice

6. Regulira krvni tlak

Fermentirani proizvodi mogu imati utjecaj i na krvni tlak.

Znanstvenici smatraju da tu ulogu igraju određene vrste spojeva slične peptidima.

Ti spojevi se stvaraju tijekom fermentacije namirnica.

7. Snižava povišenu razinu holesterola

Smatra se da se konzumiranjem fermentiranih proizvoda smanjuju i razine lošeg holesterola.

Do toga dolazi zato što te namirnice smanjuju sposobnost resorpcije holesterola.

8. Ublažava alergije i kožne tegobe

Nije slučajno da je koža ogledalo zdravlja.

Zdrava mikroflora štiti crijeva od toksina. Usto poboljšava apsorpciju nutrijenata te sprečava infekcije.

To ima utjecaj na smanjenje alergije, i gljivičnih infekcija.

9. Poboljšava raspoloženje

Ponekad se za crijeva kaže “drugi mozak”. Smatra se da se najveći dio serotonina, stvara upravo u crijevima.

Hroničan stres negativno djeluje na crijevnu mikrofloru.

Stoga pokušajte izbjegavati stres, a zdravlje crijeva zaštitite unosom fermentiranih namirnica.

Related image

10. Prikladno za dijabetičare

Šećer i škrob iz namirnica pretvaraju se u mliječnu kiselinu.

Tako se smanjuje količina šećera, što čini namirnice pogodnima za dijabetičare.

Kako konzumirati fermentirane namirnice

Probiotike uvodite postupno da se organizam navikne, posebno ako imate teškoće s nadutošću ili proljevom.

Dovoljno je uvesti ½ šalice fermentirane hrane dnevno, i prema potrebi i osjećaju povećavati količinu. Fermentirane namirnice nemojte kuhati.

Broj korisnih mikroorganizama možete povećati ako konzumirate rasol –  zdravu slano-kiselu tekućinu u kojoj se nalazi povrće.

Prepuna je korisnih bakterija.

Svakako, uvjet je da u postupku vrenja niste stavili previše soli ili stavili konzervanse.

Repice su nevjerojatne. Ovaj korijen biljka je pakiran s jedinstvenim hranjivim tvarima koje štite zdravlje.

PROČITAJTE  Ako svaki dan pojedete šaku grožđa, evo kakve efekte će to imati na vaše tijelo!

Rusi redovito jedu repe, a nutricionisti vjeruju da im to daje snagu. Betalaini i polifenoli u repe sprečavaju bolesti srca, oštećenja raka i rak. Betain poboljšava funkciju jetre i olakšava uklanjanje toksina. Fermentiranje je zgodna opcija koju biste trebali probati.

Samo prirodni postupak kiseljenja je zdravstveno prihvatljiv. Ocat je posljednja stvar koju biste trebali dodati pri kiseljenju. Sve što vam treba je visoko kvalitetna sol i vode. To je jedini način da se dobije laktofermentacija. Lakto-fermentirano povrće natopljeno je slanom otopinom na sobnoj temperaturi kako bi se omogućio normalan rast prijateljskih bakterija.
Fermentirano povrće nudi tone probiotika.

Lactobacilli bakterije stimuliraju proizvodnju mliječne kiseline. Čuva hranu od patogenih bakterija. Lakto-fermentirana hrana ima brojne zdravstvene prednosti jer vam tijelo lako probavlja.

Prijateljske bakterije i probiotici u fermentiranoj hrani ispiru teške metale i toksine. Prema studijama, hrana bogata probiotikom donosi zdravlje na optimalnu razinu.

Related image

Fermentirane repe

Ovi sastojci su dovoljno da napuni staklenku.

Sastojci:
-6 srednje veličine repe
-½ tsp. morska sol
-2 šalice vode

* Također možete dodati korijander sjeme, senf sjemenke, klinčić, sjemenki koromača, i cimet štapić.

Priprema:
Operite i osušite repu. Izrežite ih nožem i peći ih 3 sata na 300 stupnjeva. Ogulite svoje pržene repe i isijecite ih. Pokušajte s tehnikom rezanja Julienne. Prenesite kriške u čašu.

Pripremite slanu sol i ulijte u staklenku. Ostavite oko 1 ½ inča slobodnog prostora.

Pobrinite se da se komadići repe nisu spustili. Stavite poklopac i držite posudu na sobnoj temperaturi 3 dana. Nakon što se vaša repa učini fermentiranom, držite staklenku u hladnjaku.

Ovo je PET najefikasnijih dijeta koje brzo TOPE MASNE NASLAGE!

Dosta dijeta ima jo-jo efekat, pa se kilogrami često vrate. Postoje razne dijete, ali mnoge su restriktivne i štetne za zdravlje. S druge strane, postoji opasnost od jo-jo efekta. Zato su vam potrebne ove dijete.

1.DIJETA MLADOG MJESECA

Image result for dijeta

Prvo pogledajte kad je dan mladog mjeseca. Tog dana, ništa se ne jede. Pije se samo voda ili čaj. Treba da popijete tri do pet litara tečnosti. Oko pola litre vode začinite s malo bibera i đumbira. Ako se budete držali pravila, za taj dan možete smršati i tri kilograma. Sledećeg dana jedite  laganu hranu. Do kraja prve sedmice, izbacite hljeb i tijesto. Jedite puno povrća. Druge sedmice ubacite dvopek i puter, kao i jaja i sir. Ostatak dana nastavite po režimu iz prve sedmice. Treće sedmice, pridržavajte se režima iz druge nedelje.

PROČITAJTE  Nova užasna buba "UBICA" koji vas zarazi za samo nekoliko minuta ako ga dodirnete golim rukama
Četvrte nedelje možete jesti sve. Pojedite poneki kolač ili parče čokolade. Kad dođe dan mladog mjeseca, sve ispočetka.

2.DIJETA 7 DANA-7 KILOGRAMA

Evo šta ćete jesti u narednim danima: 1. dan – sve voće, čaj, sok, voda. 2. dan – svježe ili bareno povrće (preporučuje se lisnato ),čaj, kafa i sok. 3. dan – kombinacija voća i povrć, čaj, kafa i sok, voda 4. dan – banane i mlijeko, čaj, 1,5-2 1 vode 5. dan – odrezak bijelog mesa ili pečenu ribu uz salatu sa malo maslinovog ulja. 6. dan – povrće i meso, čaj i kafa, 1,5-2 l vode 7. dan – pirinač, voće i povrće, čaj, kafa i sok, voda.

3.LIMUN DIJETA

 

Limun dijeta je jednostavna: svakog jutra prije doručka popiti limunov sok pomiješan sa vodom. Dan 1: sok od limuna pomiješan sa čašom svježe vode. Dan 2: sok od dva limuna pomiješan sa dvije čaše vode. Dan 3: sok od tri limuna sa tri čaše vode. Dan 4: sok od četiri limuna sa četiri čaše svježe vode. Dan 5: sok od pet limunova sa pet čaša vode. Dan 6: sok od šest limunova sa šest čaša vode. Dan 7: sok od tri limuna sa deset čaša vode. Dodati jednu kašiku meda. Dan 8: sok od šest pomiješan sa šest čaša  vode. Dan 9: sok od pet limunova sa pet čaša vode. Dan 10: sok od četiri limuna sa četiri čaše vode. Dan 11: sok od tri limuna sa tri čaše vode. Dan 12: sok od dva limuna sa dvije čaše vode. Dan 13: sok od jednog limuna sa čašom vode. Dan 14: sok od tri limuna sa deset čaša vode. Dodati kašiku meda

4.BRZA DIJETA – 5 KG ZA 5 DANA

 

Osnovno jeste to da se svakog dana jede isto – za doručak voće, a za ručak viršla. Dijeta traje pet dana. Mora se praviti pauza. Za pet dana, se gubi 5 kilograma. Napomena Tokom dijete su zabranjeni sokovi, mlijeko i alkohol.

5.TRODNEVNA DIJETA

NAJGLEDANIJI VIDEO DANAS NA PORTALU:

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here